KİTÂB-I MUKADDES VE TAHRİF MESELESİ
بسم الله الرحمن الرحيم
KİTÂB-I MUKADDES VE TAHRİF MESELESİ
Bilindiği üzere İslâm literatüründe tahrif, sonraki dönemlerde yahudi ve hıristiyanların kendi kutsal metinlerini kasıtlı şekilde değiştirmelerini veya yanlış yorumlamalarını ifade etmek için kullanılmıştır.
Kur’an’da tahrif kelimesi Ehl-i kitap’la ilgili olarak kelimelerin anlam ve bağlamlarının çarpıtıldığını ve ilâhî kelâmın tahrif edildiğini açıklamak üzere dört yerde geçer (el-Bakara 2/75; en-Nisâ 4/46; el-Mâide 5/13, 41).
Kur’an’da bu bağlamda kullanılan tebdîl, leyy (dili eğip bükmek), kitmân (gizlemek) ve nisyan kelimelerinin yanı sıra Allah’ın âyetlerini satmak, elleriyle kitap yazmak gibi bazı ifade kalıpları da bu kapsamda değerlendirilebilir.
Allah neden tahrife mâni olmamıştır?
Allah kullarının günah işlemesine razı olmadığı halde kulları günah işlemeyi iradeleri ile tercih ederse, Allah'ta kullarının günah olan amellerini yaratır. Bu, -haşa- Allah'ın aciz olduğu ve kullarının günahlarına mani olamadığı anlamına gelmez.
Kitâb-ı Mukaddes'in muhafazası taahhüd edilmemiş ve hıfzı vaad edilmemiş bununla birlikte bu mukaddes kitapların Kur'an'a nazaran davetleri sınırlı bir zamana ve sınırlı bir toplumadır bu nedenle muhafaza edilmelerini gerekli kılan bir durum yoktur ayrıca Kur'an'ın bu kitaplarda ki doğruları tasdik, yanlışları tashih etmesi böyle bir gerekliliği ortadan kaldırmıştır.
Ayrıca eğer -haşa- bu bir acziyet neticesi olsaydı, Kur'an'ın dahi muhafaza edilememesi gerekirdi hâlbuki durum bilakistir.
Tevrat ve İnciller’de metin tahrifi yapıldığını kabul eden müslüman âlim Şehristânî’ye göre yahudilerin tahrif, tebdil ve tağyir ettikleri kısımların dışında Tevrat’ta Resûlullah'a ﷺ ve onun getirdiği kurallara işaret eden deliller bulunmaktadır. Fakat onlar bu delilleri yanlış anlayıp yorumlamış, böylece hem metin hem de yorum tahrifi yapmıştır (el-Milel, II, 17-18). İmâmü’l-Haremeyn el-Cüveynî, Tevrat ve İncil metinlerindeki tahrifin temelde Resûl-i Ekrem’le ﷺ ilgili tebşîrata dair olduğunu söylemiştir.
Kur’an önceki kitaplarda Resûlullah'ın ﷺ müjdelendiğini açıkça ifade ettiği halde (el-A‘râf 7/157; es-Saf 61/6) mevcut Tevrat ve İnciller’de Muhammed ismi bulunmadığına göre bu metinler muharreftir.
Bu konuda Barnabas İncil'i dikkat çekmektedir.
Ancak Barnabas İncil'i hakkında da farklı iddialar mevcuttur.
Cüveynî ayrıca mevcut Tevrat’ı Ezrâ’nın milâttan önce 545 yılında yazdığını, İnciller’in ise hıristiyanların ihmali yüzünden hemen yazıya geçirilmediği için aslî hüviyetini kaybettiğini belirtir (Şifâʾü’l-ġalîl, s. 29, 31, 39).
Bu konuda ilginç olan diğer bir iddia ise Kur'an'ın -haşa- bu mukaddes kitapların kopyası olduğudur;
S- Peygamberlerin meslekleri birbirine uymadığı gibi, ibadetleri de birbirine muhaliftir. Bunun esbabı nedir?
(İşârât-ül İ'caz 26. sh - Risale-i Nur)
Yorumlar
Yorum Gönder